تبلیغات
نیلی اسپورت | تبلیغات به شیوه اسپورت - تعریف و تاریخچه بازاریابی ویروسی

نیلی اسپورت | تبلیغات به شیوه اسپورت

تعریف و تاریخچه بازاریابی ویروسی
نتیجه تصویری برای بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی

این روش تبلیغات  بدون پرداخت هیچ هزینه ای به صورت تبلیغات بین مردم صورت میگیرد.  در واقع این نوع بازاریابی، مانند ویروس خود را تکثیر می‌کند و مشتری منتشرکننده آن است.

رایج ترین  روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه جهانی اینترنت است که با افزایش تعداد کاربران اینترنت، اهمیت آن روز به روز افزایش بیشتری می‌یابد.

تعریف و تاریخچه بازار یابی ویروسی

ایده اصلی بازاریابی ویروسی از مدل استفاده شده توسط Hotmail در سال ۹۶ آمده است. پایگاه Hotmail یک نمونه بسیار عالی از این بازاریابی است و به طور شگفت انگیزی نسبت به هر شرکت دیگری در دنیا رشد کرد.

در سال ۱۹۹۶، Sabeer Bhatia و Jack Smith پیشگامان محصول پست الکترونیک تحت وب به صورت مجانی بودند. نام Viral Marketing اولین بار توسط روزنامه NETSCAPE از انتشارات DFJ در سال ۱۹۹۷ استفاده شد. در Hotmail آقای Tim Draper شرکت را وادار کرد که هر پیغامی که از طریق پست الکترونیک تحت وب فرستاده می شود یک اتصال به آدرس پایگاه وب داشته باشد به صورت Get your email at hotmail.

تعداد مشترکین Hotmail، در طی ۱۸ ماه از صفر نفر به ۱۲ میلیون نفر رسید و در حال حاضر با بیش از هفتاد و پنج میلیون کاربر فعال در بیش از ۲۲۰ کشور یعنی بیش از یک چهارم کاربران وب رسیده است و بزرگترین سرویس دهنده پست الکترونیک در دنیا می باشد. البته Hotmail از روش های دیگر بازاریابی نیز استفاده کرده است برای مثال در سایت های پر ترافیک زیادی، لینک ” Free Email” را دارد ولی از آن طریق اعضای کمی را جذب کرده است.




[ چهارشنبه 5 خرداد 1395 ] [ 11:11 ب.ظ ] [ بک لینک سنتر ] [ نظرات() ]